• Košík je prázdny

    5 jednoduchých tipov ako vyriešiť bolesť chodidiel z topánok

    Zdieľať článok:

    5 jednoduchých tipov ako vyriešiť bolesť chodidiel z topánok

    Chodidlá sú oporným bodom pre správne držanie tela. Pri bolesti chodidiel a deformácií sa ľahko môže stať, že okrem bolesti chodidiel si môžete spôsobiť aj bolesť v oblasti chrbtici. Ako čo najskôr a jednoducho vyriešiť problémy s chodidlami, vám ponúkame v nasledujúcich piatich tipoch.

    Správna obuv a veľkosť obuvi

    Výberom správnej obuvi dokážete predísť viacerým bolestiam a opuchom. Ak sa chcete vyhnúť bolesti, zaobstarajte si pohodlnú obuv s mäkkou stielkou a s ortopedicky tvarovanými vložkami.

    Okrem kvalitnej obuvi dbajte aj na to, aby vám vaša obuv dokonale sadla. Ako si vybrať  správnu veľkosť sa dozviete v tomto článku: "Na správnej veľkosti záleží".

    V letných mesiacoch Vám odprúčame model Grifit.

    Striedavé kúpele

    Veľmi dobrým riešením pri bolesti chodidiel sú striedavé kúpele. Začnite ponorením vašich chodidiel do teplej vody, kde ich necháte oddychovať aspoň 5 minút. Následne chodidlá ponorte do studenej vody. Vydržte aspoň 20 sekúnd alebo minútu. Tento proces opakujte podľa potreby. Zakončite ho v studenej vode. Po kúpeli si nohy osušte uterákom a potom ich zakryte dekou alebo si natiahnite teplé ponožky.

     

    Jednoduché cviky

    Zbavte sa bolesti chodidiel cvikmi, ktoré jednoducho zvládnete aj doma.

    Cvik 1: V sede napnite končatiny a stláčajte loptu medzi členkami.

    Cvik 2: Ľahnite si a s natiahnutou špičkou krúžte nohou v členku.

    Cvik 3:Vyzdvihujte sa na špičky. Vezmite si stoličku a oprite sa o operadlo. Pokrčte nohu, zdvihnite ju dohora a druhou nohou sa pomaly zdvíhajte na špičky. Tento cvik opakujte aspoň 10 krát.

    Cvik 4: Chodenie na špičkách je jednoduché cvičenie, ktoré môžete absolvovať kedykoľvek.

    Cvik 5: Ohýbajte prsty na chodidlách ako keby ste chceli chytiť nejaký predmet.

    V prechodných mesiacoch Vám odprúčame model Ural Pro Lime.

    Zábaly

    Kapustové listy majú protizápalové účinky. Zabaľte si nohy do kapustových listov, navlečte si ponožky a nechajte pôsobiť cez noc. Najlepší účinok budú mať, ak ich jemne rozvaľkáte, aby listy vypustili šťavu.

    Octový zábal pripravíte tak, že ocot rozmiešate v pomere 1:1 a nanesiete ho na bavlnenú utierku. Zábal nechajte pôsobiť počas noci.

    Lopúchový zábal používame rovnako ako zábal z kapustových listov. Ráno bude lopúch stmavnutý.Hovorí sa, že lopúch počas noci do seba vstrebal bolesť.

    Masáž

    Najrýchlejším a najjednoduchším spôsobom ako odstrániť bolesť chodidiel je dopriať si masáž. Najlepšie by bolo, ak by vám ju robil niekto iný a vy by ste si pritom mohli dokonale relaxovať.

    Ak sa pri vás nenachádza nikto, kto by vám masáž poskytol, môžete to vyskúšať aj sami. Postupujte nasledovne:

    1. Pošúchajte si zopárkrát rukami spodok chodidla, aby ste ho zahriali.
    2. Celé chodidlo postláčajte oboma rukami.
    3. Stlačte, potiahnite a potočte každý prst na nohe.
    4. Palcami zatláčajte na miestach pozdĺž celého chodidla a tento krok opakujte niekoľkokrát.
    5. Palcami stláčajte miesta v oblasti členku.

     

    Ak vám bolesť chodidiel strpčuje váš každodenný život, neváhajte sa obrátiť na ortopéda. Väčšina pacientov vyhľadá ortopéda až keď je neskoro. Nepodceňujte tento oporný bod vášho tela a neriskujte zbytočné komplikácie. Včasnou diagnózou môžete zabrániť rôznym ťažkostiam.

    Vyrobené s na Slovensku

    Tieto internetové stránky používajú k poskytovaniu služieb, personalizácií reklám a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním týchto internetových stránok s tým vyjadrujete svoj súhlas. Ďalšie informácie